mardi 4 décembre 2018

Una veu melodiosa / Une voix mélodieuse

«La Fueguiña fue el tibio sol 
de nuestras esquinas.» (Juan Marsé)

Imaginada, necessitada, una veu
de la que ja no puc prescindir.

Reflexos de safir clar d'entre 
les aigües fosques de la cova.

La sento a la nit quan em truca,
l'escolto, me l'empasso tota i si

li contesto ben poc, no és per
mandra o desinterés, sinó perquè

s'ha convertit en el tebi sol de
les meves cantonades imaginades.

***

Imaginée, appelée, une voix
dont je ne peux plus me passer.

Des reflets de saphir clair d'entre
les eaux sombres de la grotte.

Je l'entends la nuit quand elle m'appelle,
je l'écoute, je l'avale toute et si

je ne lui réponds que peu, ce n'est pas par
paresse ou désintérêt, mais parce qu'elle

est devenue le soleil tiède de
mes coins de rues imaginés.