jeudi 12 octobre 2017

Patatxap, patatxup / Pataplif, pataplouf

«Onomatopeia que reprodueix el soroll 
que fa una cosa en caure, especialment 
a l'aigua.» Així parla el diccionari,

aliè a la cursa dels homes. I penso en
el petit Martí amb les seves botes verdes,
o en el teu fill petit, ja gran, i en les 

seves pomes dels mangas estimats. Si tingués
una vida per davant, o dues o tres, em colliria
aquests sorolls inesperats i te'n faria un ram

viu. Per fer memòria de la vida que passa i del
tendre frec dels objectes que cauen, a l'atzar,
per a fer-nos créixer, inexorablement.

***

«Onomatopée qui reproduit le bruit
que fait un objet en tombant, en particulier
dans l'eau». Ainsi parle le dictionnaire,

étranger à la course des hommes. Et je pense 
au petit Martí avec ses bottes vertes,
ou à ton fils cadet, déjà grand, et à

ses pommes des mangas qu'il aime. Si j'avais
une vie devant moi, ou deux ou trois, je cueillerais
ces bruits inattendus et je t'en ferais un bouquet

vif. Pour faire mémoire de la vie qui passe et du
tendre frôlement des objets qui tombent, par hasard,
pour nous faire grandir, inexorablement.