jeudi 7 août 2014

La pell tèbia / La peau tiède

Despertar-se a la matinada,
en mig de la foscor, sentir
l'aire fresc que  batega
i la pell tèbia, ja en pau.

Vindran hores de molta feina,
tancat a casa o a l'aire lliure,
no temo ningú, el camí serà llarg.
M'acompanyen els amics, fins i tot

qui no ho vol ser. Agost ha pres tints
de setembre si bé tot just ha començat.
La vida no deixa de fluir i ja m'espera.
Endavant.

***

Se réveiller à l'aube
au milieu de l'obscurité, sentir
l'air froid qui bat
et la peau tiède, désormais en paix.

Bientôt viendront des heures de grandes tâches,
enfermé chez moi ou à l'air libre,
je n'ai peur de personne, ma route sera longue.
Je suis accompagné de mes amis et même 

de qui ne veut pas l'être. Août a pris des teintes
de septembre alors qu'il est tout juste en son début.
La vie ne cesse de couler qui m'attend déjà.
En avant !