dimanche 10 août 2014

Un altre estiu / Un autre été

Ja és hora de començar un altre estiu.
Mon fill petit, grandet, se'n va amb
sa mare a l'illa de Còrsega. Amb una
màscara i un tub del color de l'aigua.

Mentrestant, visc i penso, esperant la
vinguda d'un altre petit, mig català,
de fet un català sencer com ho veureu aviat.
La vida flueix i la paraula pren d'altres

rumbs. Tractaré de seguir els consells amics
cap a una expressió més depurada, menys allunyada
de la vida real. Serà temps de beure gots petits
de vi blanc, fresc i afruitat, i deixar córrer els mots.

***

Il est temps de commencer un autre été.
Mon fils petit, déjà grand, s'en va avec
sa mère sur l'île de la Corse. Avec un
masque et un tuba de la couleur de l'eau.

Pendant ce temps, je vis et je pense, dans l'attente
de la venue d'un autre petit, à moitié catalan,
complètement catalan, en fait, comme vous le verrez bientôt.
La vie coule et la parole prend une autre

direction. J'essaierai de suivre les conseils amis
pour une expression plus épurée, moins éloignée
de la vie réelle. Il sera temps alors de boire de petits
verres de vin blanc, frappé et fruité, et de laisser courir les mots.