mardi 4 juin 2019

Blat de muntanya / Blé de montagne

a un foeta

Perquè m'arriba la veu càlida
del Joan Pau Giné quan miro
aquesta foto en blanc i negre?

Silenci. No veig res del vilatge
d'Err que conec prou bé i que el
bon amic del Lionel m'ofereix

de bon matí. Espigues ufanoses,
com una cabellera rossa, amada.
La diferència com a riquesa.

El sacrifici de les espigues
dorades que prest segaran per
a fer-ne el nostre pa de cada

dia, el sol secret que cadascun
de nosaltres porta a dintre, com
un missatge de pau universal.

***
Pourquoi la chaude voix de Joan 
Pau Giné m'arrive-t-elle quand je 
regarde cette photo en noir et blanc ?

Silence. Je ne vois rien du village
d'Err que je connais assez bien et dont
mon bon ami Lionel me fait offrande

de bon matin. Fiers épis, telle
une chevelure blonde, aimée.
La différence comme richesse.

Le sacrifice des épis
d'or qui bientôt seront moissonnés pour
en faire notre pain quotidien,

le soleil secret que chacun
de nous porte en lui, comme
un message de paix universelle.