jeudi 11 septembre 2014

Joc brut i al·legat

UN EXEMPLE DEL JOC BRUT DELS ESPANYOLISTES

amics del facebook, no sé si ho sabeu, fa unes quantes setmanes, van piratejar la base de dades de l'ANC de la qual sóc soci. Com a membre del grup de traducció em vaig assabentar al mateix començament.

Us copio l'email que circula entre nosaltres, típic d'un joc brut i groller que es beneficia de la munió d'adreces robades:
"Estimats amics,
Estem molt agraïts per la seva disposició a participar i donar suport a la nostra causa, tant important com és la nostra Catalunya independent. Us donem les gràcies a tots i cadascun de vosaltres!
No obstant, a causa de la sobrecàrrega de multitud de gent que s´espera a l'esdeveniment de la V del 11S, li instem a romandre a casa i donar suport desde casa, perque ens preocupa la seva seguretat. Si us plau no acudeixi al lloc de l'esdeveniment de la V de dijous, ja que podria ser perillós.
Nosaltres actualitzarem els pròxims esdeveniments- tenim molts preparats i comptem amb vostè!
Comitè Permanent l'ANC"

ANEU A LES V 

***VISCA CATALUNYA INDEPENDENT***
Prof. Dr. Michel Bourret, catedràtic de literatura catalana (Universitat Paul-Valéry de Montpeller)

*****


ALEGATO PRO DOMO

Desde hace unas cuantas semanas, voy recibiendo -pocos pero significantes- correos electrónicos que me tachan de traidor. Durante más de veinte años fui titular y luego catedrático de literatura española contemporánea. Formé decenas de profesores de secundaria, titulares y hasta catedráticos de universidad. Sin mi modesta aportación, novelistas y poetas de lengua castellana no tendrían el éxito que tienen hoy en Francia. Mi gusto por la cultura española, por España misma, no ha desaparecido, ni mucho menos, si bien me duele esta España de hoy. Pero este amor no me impide defender ni promover el derecho legítimo de la nación catalana a tener, por fin, un estado propio.