jeudi 29 novembre 2018

Malgrat els teus ulls / En dépit de tes yeux

A la memòria de Javier Egea

Ja no em veuen els teus ulls,
blaus de cala estreta illenca.
Se'n van anar al país gèlid

de les olives, a prop d'un forn
de pa que diuen excepcional i
que em va deixar la boca buida

dels teus petons de riu. Malgrat
els teus ulls amats, delejats, 
adorats i fugits, segueixo caminant

a la vora de les voreres grisenques.
Sense fixar-m'hi mai. No vull perdre
la meva aigua fosca. Fins a retrobar-te.

***

Tes yeux ne me voient plus,
d'un bleu de crique étroite d'une île.
Ils s'en sont allés au pays glacé

des olives, près d'une boulangerie
qu'on dit exceptionnelle et qui
m'a laissé la bouche vide

de tes baisers de rivière. En dépit
de tes yeux aimés, désirés,
adorés et enfuis, je continue à marcher

le long des trottoirs grisâtres.
Sans jamais m'y arrêter. Je ne veux pas perdre
mon eau sombre. Jusqu'à ce que je te retrouve.