mardi 16 juin 2015

La mare i el pare / Mon père et ma mère

Com la mar, la mare em parla al cau
de l'orella. De nit com de dia. Em guia
les passes insegures pels camins de pedra
dura.

M'agrada quan xerrem a distància. Somric,
no em veu. Són tant d'anys i de trobades
que deuem als pares. El pare, al darrere
seu,

escolta amb els seus ulls tan blaus. Parla
poc, s'estima millor les trobades veritables,
quan compartim el bull negre i la garnatxa
gelada.

***

Telle la mer, ma mère me parle dans le creux
de l'oreille. De jour comme de nuit. Elle guide
mes pas incertains sur les chemins de pierre
dure.

J'aime quand nous conversons à distance. Je souris,
elle ne me voit pas. Il y a tant d'années et de rencontres
que nous devons à nos parents. Mon père, derrière
elle,

écoute de ses grands yeux bleus. Il parle
peu, il préfère les rencontres véritables,
quand nous partageons le boudin noir et le grenache
frappé.