mardi 9 juin 2015

La noia del GATCPAC / La jeune femme du GATCPAC

Perquè aquesta foto? I perquè aquella noia?
Feia hores que estava buscant imatges per il·lustrar
una conferència. Com sovint, torní al period que
m'obsed i a la Casa Bloc de la meva estimada
Sant Andreu.

De cop i volta, m'enamorí. No pas d'una foto ni d'un
muntatge hàbil destinat a promoure unes vivendes de
desprotecció tan oficial com conilleres barates. Em quedí
bocabadat davant d'una mirada clara i buida, aliena a
l'esdeveniment.

Un abric cenyit, una bufanda blanca que li dissimulava
el coll. Tenia la mà esquerra arran de la taula de fusta
bruta que aguantava la maqueta. Estrenyida, forta, lluia
un anell. Brillant. Per uns minuts, oblidí el temps, cruel,
que ens estava separant.

***

Pourquoi cette photo ? Et pourquoi cette jeune-femme ?
Cela faisait des heures que je cherchais des images pour illustrer
une conférence. Comme souvent, je suis revenu à la période qui
m'obsède et à la Casa Bloc de mon cher quartier de
Sant-Andreu.

Et soudain, je suis tombé amoureux. Non pas d'une photo ni d'un
habile montage destiné à promouvoir des logements
à immonde marché comme des clapiers à lapins. Je suis resté
bouche bée devant un regard clair et vide, étranger à
l'événement.

Un manteau serré à la taille, une écharpe qui lui cachait
le cou. Sa main gauche reposait sur la table de bois
brut qui soutenait la maquette. Serrée, forte, elle
portait un anneau. Brillant. Pendant quelques minutes, j'ai oublié le temps,
cruel, qui nous séparait peu à peu.