samedi 6 juillet 2019

Un patró de iot / Un capitaine de yacht

No és un home qualsevol. Fa anys 
va amarrar el seu barco de fusta
clara al fons de la bodegueta,

esperant, dia rere dia, els dilluns
on podrà sortir cap a Castelldefels.
Mentrestant, blanquíssimes les seves

veles són d'escuma de llúpol i les moltes
drisses de sípies arrebossades. Amb ell,
al matí, parlo de filosofia francesa i

recordem la figura inesborrable del Carlos
Barral. No sóc com aquest conco meu, menorquí
nascut dins una barca. Arraconat en una sala 

petita de quadrats i rectangles blancs, grisos
i vermells, bec de les seves paraules i m'imagino
fent bordos per arribar a on mai no he somiat.

***

Ce n'est pas un homme ordinaire. Il y a des années,
il a amarré son bateau de bois clair
au fond d'un petit troquet, à l'affût,

jour après jour des lundis
où il pourra mettre le cap sur Castelldefels.
Pendant ce temps, toutes blanches, ses

voiles sont de mousse de houblon et les nombreuses
drisses de seiches panées. En sa compagnie,
le matin, je parle de philosophie française et

nous nous rappelons la figure ineffaçable de Carlos
Barral. Je ne suis pas comme mon oncle, Minorquin
né dans une barque. Reculé dans une petite salle

à carrés et à rectangles blancs, gris et rouges,
je bois ses paroles et je m'imagine voguant contre 
le vent pour arriver là où je n'ai jamais rêvé.