samedi 27 mai 2017

Sa meva neboda / Ma nièce

Amb vestit vermell de gitaneta,
espera a la sortida de la sala.
Fosquet. És un dilluns al sol,

abans de la tertúlia amb els
amics. S'agafa de la mà de s'àvia
adorada. Em demano qui de les dues

és la més jove. Al costat, amb molta
discreció i un somriure de lluna i
d'estels, vetlla l'amfitriona.

Allunyat de l'illa, un matí de maig
a la fresca, retrobo les converses
amb la neboda, els riures, els acudits

i veig en el somriure de mumare la
riquesa dels éssers que s'estimen.
Ens tornarem a veure, Adeline!

***

Dans sa robe rouge de petite Gitane,

elle attend à la sortie de la salle.
C'est le soir d'un lundi au soleil,

avant la réunion des amis.

Elle serre la main de sa grand-mère
adorée. Je me demande qui des deux

est la plus jeune. À ses côtés, très 

discrète, souriant à la lune et
aux étoiles, l'hôtesse veille.

Éloigné de l'île, un matin de mai,

à la fraîche, je retrouve les conversations
avec ma nièce, les rires, les bons mots

et je vois dans le sourire de ma mère la

richesse des êtres qui s'aiment.
Nous nous reverrons, Adeline !