mercredi 19 juillet 2017

No em diguis / Ne me dis pas

No em diguis mai «t'estimo»,
escriu-lo amb lletra clara,
a poc a poc, sense cap pressa.

No em diguis mai «amor meu»,
deixa la teva saliva omplir-te
la boca amb records sobtats

d'una força desconeguda. Som tu
i jo. Poca cosa. Tot un món. No
tenim ni cinc mesos de vida i tot

un segle per compartir. A distància,
en presència, de nit com de dia, amor,
sisplau, digues que m'estimes, sense dir-ho.

***

Ne me dis jamais «je t'aime»,
écris-le de ta main précise,
petit à petit, sans nulle hâte.

Ne me dis jamais «mon amour»,
laisse ta salive me remplir 
la bouche de souvenirs soudains

d'une force inconnue. Nous sommes toi
et moi. Peu de chose. Tout un monde. Nous
n'avons pas cinq mois de vie et tout

un siècle à partager. À distance,
en présence, de jour comme de nuit, mon amour,
je t'en prie, dis-moi que tu m'aimes, sans le dire.