dimanche 15 avril 2018

Un poeta de punt volat / Un poète au point médian

al F. C.

Un dia una dona em va dir:
-No seràs mai un bon poeta,
perquè no saps estimar.

L'amor em guia pel món i
no vull ser un bon poeta.
Sóc poeta i punt.

Un amic, fidel, ha jugat a
la pilota amb els meus pobres
mots i m'ha replicat:

-Això del punt és molt important.
Ets un poeta de punt volat,
com d'altres són llauners o

botxins. Funàmbul dels mots
i dels girs, passes de la
camamilla catalana a la

menorquina amb aquest humil
afegitó. El punt volat que
restitueix l'or de la camamil·la

de La Mola sense fer-la incomprensible.
L'amic em coneix millor que jo mateix i
he partit lleuger cap a Barcelona

***

Un jour, une femme m'a dit :
-Tu ne seras jamais un bon poète,
parce que tu ne sais pas aimer.

L'amour me guide dans le monde et
je ne veux pas être un bon poète.
Je suis poète, un point c'est tout.

Un ami, fidèle, a joué à la balle 
avec mes pauvres mots
et m'a répliqué :

-Cette histoire de point est très importante.
Tu es un poète au point médian,
comme d'autres sont plombiers

ou bourreaux. Funambule des mots
et des tournures, tu passes de la
camomille catalane à la

minorquine avec cet humble ajout.
Le point médian qui
restitue l'or de la camomil·le

de La Mola sans la rendre incompréhensible. 
L'ami me connaît mieux que moi et 
je suis parti léger pour Barcelone.