jeudi 28 février 2019

Tendresa / Tendresse

Una paraula tan sucosa,
tan discreta i plena de
vida i amor que podria

deixar d'existir. En el
seu lloc, podríem sentir 
una brisa lleugera, la flaire 

d'un pollastre de camp amb prunes 
a casa d'uns bons amics,
la rialla d'un nen assaborint

un pastís de maduixes fresques.
Peró existeix i m'entreobr les
parpelles quan m'adormo i trobo

a faltar la conversa tèbia i
olorosa d'una amiga llunyana
i alhora tan propera.

***  

Un mot si juteux,
si discret et plein de
vie et d'amour qu'il pourrait

cesser d'exister. À la 
place, on pourrait sentir
une brise légère, le fumet

d'un poulet fermier aux prunes
chez de grands amis,
le rire d'un enfant savourant

une tartelette aux fraises fraîches.
Mais il existe et entrouvre mes
paupières quand je m'endors et qu'il

me manque la conversation tiède et
odorante d'une amie lointaine 
et en même temps si proche.