vendredi 27 septembre 2019

Amor / Amour

M'he allunyat del món i del soroll
agut dels bars i m'he assegut a
l'antiga biblioteca. Llum de gel,

converses mussitades. Tancat entre 
les pàgines grises dels llibres,
l'amor espera una mirada, un mot per 

a despertar-se del tot. Me'l xiuxiueges
al cau de l'oreille i el dic amb dos dits.
Plaer de les pàgines que s'obren per a

deixar volar l'amor, absolut, lliure,
curiós i definitiu. Oloro el paper, no
dic res, somric, no tancaré el llibre.

***

Je me suis éloigné du monde et du bruit
aigu des bars et je me suis assis dans
l'ancienne bibliothèque. Lumière de glace,

conversations chuchotées. Enfermé entre
les pages grises des livres,
l'amour attend un regard, un mot pour

se réveiller tout-à-fait. Tu me le murmures
dans le creux de l'oreille et je le dis de deux doigts.
Plaisir des pages qui s'ouvrent pour laisser

l'amour voler, absolu, libre,
curieux et définitif. Je flaire le papier, je ne
dis rien, je souris, je ne refermerai pas le livre.