mardi 17 septembre 2019

Tornaré / Je reviendrai

Tornaré al barri estimat, entramat blanc
de carrers amples i curts on caminen lentament
els pares grans dels meus amics d'infància.

Prendré el patinet, deixaré la mare a dalt de
la torre llunyana, i me n'aniré a l'institut
que salva les fronteres i se n'emporta la sal.

Allà, a les fosques, il·luminat per una pantalla
illenca, parlaré de versos i del rostre serè d'un
amic de llevant. Quanta saviesa en una vida de

lectures i d'escriptura... Des de la col·lecció
Austral de les golfes fins a la pluma blava que amara 
els ulls de qui no coneix encara mon barri estimat.

***

Je reviendrai dans mon quartier aimé, blanc entrelacs
de rues larges et courtes où marchent lentement
les parents âgés de mes amis d'enfance.

Je prendrai ma trottinette, je laisserai ma mère en haut
de la tour lointaine, et je partirai pour l'institut
qui franchit les frontières en en emportant le sel.

Là, dans l'obscurité, illuminé par un écran
îlien, je parlerai de vers et du visage serein d'un
ami du levant. Que de sagesse dans une vie de

lectures et d'écriture... Depuis la collection
Austral du grenier jusqu'au stylo bleu qui imbibe
les yeux de celui qui ne connaît pas encore mon quartier aimé.