mardi 3 septembre 2019

Finestret

A Vincent

Te'n recordes, Vincent, d'aquest poble de fantasia,
que et servia de contrasenya quan tancaves l'ordinador?

Un dia, hi vas anar i et va agradar. Molt. Però no me'n
vas dir res. Ja sabies que no hi aniria mai i que me'l

guardaria com una capsa de caramels. Un poble petit,
estret amb més finestres que no pas parets, com al

relat de Verlaine que un dia vam compartir. Cada vegada
que pujo a la Cerdanya, en veig el senyal clar i la fletxa

temptadora. Mes no m'hi aturo mai, ni em deixo seduir per
la carretera fosca. La fantasia supera la realitat, oi?

***

T'en souvient-il, Vincent, de ce village de fantaisie,
qui te servait de mot de passe quand tu refermais l'ordinateur ?

Un jour, tu y es allé et il t'a plu. Beaucoup. Mais tu ne m'en
as rien dit. Tu savais bien que je n'y irais jamais et que je

le garderais comme une boîte de bonbons. Un petit village,
étroit, avec davantage de fenêtres que de murs, comme dans cette

nouvelle de Verlaine, que nous avons un jour partagée. Chaque fois
que je monte en Cerdagne, j'en vois le panneau clair et la flèche

tentatrice. Mais je ne m'y arrête jamais, ni ne me laisse séduire
par la route sombre. La fiction dépasse la réalité, pas vrai ?