lundi 18 décembre 2017

Un passejant qualsevol / Un passant quelconque

He fugit dels passadissos del metro,
bruts i plens de cartells polítics,
he sortit a la quadrícula estimada.

Comte d'Urgell amunt. He alentit les
passes per a reconèixer els cantons
oblidats. De la sorra dels records,

he fet uns monuments per als anys que
se m'apropen. Trenta-cinc anys. Gairébé
trenta-sis. De passejos incansables per

la quadrícula estimada. Amunt i avall.
Entre mar i muntanya, Besós i Llobregat.
Recordo els cabells llargs i grassos,

la llengua recuperada, el passat escamotejat
per la dictadura, uns diaris que pregonaven
la terra -El País- i un present etern -Avui-.

De tots els colors de la nit, m'he fet una capa
groga, de llaços i llumets i he tornat a casa de 
l'actriu admirada, a dormir-hi, somiar i prendre forces.

***

J'ai fui les couloirs du métro,
sales et pleins d'affiches politiques,
je suis sorti dans le quadrillage aimé.

Ja'i remonté la rue Comte d'Urgell. J'ai ralenti
mon pas pour reconnaître les coins de rue
oubliés. Du sable de mes souvenirs,

j'ai fait des monuments pour les années qui
s'approchent. Trente-cinq ans. Presque
trente-six. De promenades infatigables dans

le quadrillage aimé. De haut en bas.
Entre la mer et la montagne. Et les deux fleuves.
Je me souviens des cheveux longs et gras,

de la langue récupérée, du passé escamoté
par la dictature, de journaux qui proclamaient
la terre -El País- et un présent éternel -Avui-.

De toutes les couleurs de la nuit, je me suis fait une cape 
jaune, de rubans et de feux follets et je suis revenu à la demeure
de l'actrice admirée, pour y dormir, rêver et prendre des forces.