lundi 9 mars 2020

No he llegit mai / Je n'ai jamais lu

No he llegit mai La hojarasca
i ara la trobo a faltar, mentre
camino lentament pel parc

de la Pegaso. Pàgines volades,
resseques i sepultades ara per
ara, al fons del canalet.

Canten alt els periquitos, buscant
l'amor primaverenc, i els busos
vermells ronquen encegats.

Què seria sense la meva ciutat
de pobles, entre La Sagrera i
Sant Andreu? Passen fugissers

ocells grisencs, sense contestar-me.
La vida fuig dels quaderns i
batega d'amor el meu cor.

***

Je n'ai jamais lu Les feuilles mortes
et à présent elles me manquent, cependant
que je marche lentement dans le parc

Pegaso de Sant Andreu. Pages envolées,
toutes sèches et ensevelies désormais
au fond du petit canal.

Les perruches chantent haut, en quête
de l'amour printanier, et les autobus
rouges ronflent aveuglés.

Que serais-je sans ma ville
de villages, entre La Sagrera et
Sant Andreu ? Je vois passer, en fuite,

des oiseaux grisâtres, qui ne me répondent pas.
La vie fuit les cahiers
et mon cœur bat d'amour.