lundi 1 octobre 2018

U d'octubre / 1er octobre

No hi era però guard as cor
es record que m'en confiaren
es amics de parla catalana.

Dolguts des d'aleshores però
tan somrients devora ses vies.
Una actriu amiga llegia versos,

a sa premsa d'una illa estimada,
tres amics escriptors mogueren
amb orgull el tema de sa llengua

comuna. Unanimisme. Per fi veia,
de veritat, es món imaginat per
Verhaeren i Jules Romains.

U d'octubre del 17, u d'octubre
del 18. Us escric en català i,
amb mi, sa llengua i es poble

no moriran.

***

Je n'y étais pas mais je garde au cœur
le souvenir que m'en confièrent
mes amis d'expression catalane.

Blessés depuis lors mais
si souriants le long des voies.
Une actrice amie lisait des vers,

dans la presse d'une île aimée,
trois amis écrivains remuèrent
avec orgueil la question de la langue

commune. Unanimisme. Enfin je voyais,
en vrai, le monde imaginé par
Verhaeren et Jules Romains.

Premier octobre 2017, premier octobre
2018. Je vous écris en catalan et,
avec moi, la langue et le peuple

ne mourront pas.