vendredi 6 décembre 2019

Mandarines

a L.B.

Dia de Sant Nicolau, res d'avet
o de pi silvestre, l'amic Lluc
m'invita a passejar pel jardí.

Són les dues, un migdia zenital,
camino lentament per la gespa
molla, m'entren ganes de córrer,

però m'aturo, com petrificat per
la visió d'unes fruites petites,
rodones, brillants i, discretament

oloroses. Mandarines. Una, dues, deu,
trenta, cent. Les acaricio amb els ulls
i les acarono amb les mans abans de

collir-les d'un cop sec i tendre. Hores
de goig senzill i ver. En aquest moment
precís, el centre del món és Bonpàs.

***

Jour de Saint Nicolas. Ni sapin,

ni pin sylvestre, l'ami Luc
m'invite à me promener dans son jardin.

Il est deux heures. Midi au zénith,

je marche lentement sur le gazon
mouillé, j'ai envie de courir,

mais je m'arrête, comme pétrifié

par la vision de petits fruits,
ronds, brillants, et, discrètement,

odorants. Des mandarines. Une, deux, dix,

trente, cent. Je les caresse avec les yeux
et les câline avec les mains avant de

les cueillir d'un coup sec et tendre. Des heures

de joie simple et vraie. À ce moment
précis, le centre du monde, c'est Bompas.