lundi 1 décembre 2014

Taula oberta / Table franche

No m'agraden els escriptoris estrets,
farcits de fulls, llums i calaixos.

M'estimo millor seure a la taula del
saló, ampla, profunda, clara. Hi escric

rodejat de llibres, tasses i estris que
m'ofereixen del món el tast inconfusible.

Si passeu pel meu barri, piqueu a la porta,
us obriré i descobrireu el meu món reduït

on tota pàgina marcada per un tiquet de compra
és una invitació a digressions inacabables.

***

Je n'aime pas les bureaux étroits,
farcis de feuilles, de lampes et tiroirs.

Je préfère m'asseoir à la table
du salon, large, profonde, claire. J'y écris

entouré de livres, de tasses et d'objets divers
qui m'offrent du monde un goût sans égal.

Si vous passez dans mon quartier, frappez à la porte,
je vous ouvrirai et vous découvrirez mon monde en miniature

où toute page marquée par un ticket de caisse
est une invitation à des digressions sans fin.