jeudi 12 juillet 2018

Perpinyà / Perpignan

Diuen que és una ciutat de cent vint mil
ànimes i no sé quants quilòmetres quadrats.

Per jo, Perpinyà és una torre blanca que
domina una rotonda verda on sa remor de cotxos

no s'atura mai. Allà des de fa gairebé cinquanta
anys, hi viu sa meva família, devora es somnis

blancs des peus negres avesats. És una talaia
callada sobre es món convuls i amargat i, cada

vegada que sent un pesar a dintre meu o dubt entre
dues posicions, torn i, amb mumare, xerr. Sense callar.

***

On dit que c'est une ville de cent vingt mille
âmes et je ne sais combien de kilomètres carrés.

Pour moi, Perpignan, c'est une tour blanche qui
surplombe un rond-point vert où le bruit des voitures

ne cesse jamais.C'est là que, depuis près de cinquante
ans, ma famille habite, près des rêves

blancs des pieds-noirs habitués. C'est une tour de guet
silencieuse sur ce monde sans queue ni tête et aigri et, chaque

fois que je sens une peine en moi ou que j'hésite entre
deux positions, je reviens et, avec ma mère, je parle. Sans me taire.