mercredi 4 juillet 2018

Un descans fronterer / Un repos à la frontière

Ja no és una línia sagnant
aquesta frontera. L'auster
casalot de la duana ja no domina

el riu gèlid. El van substituir
per una pastisseria amena on les
neules sucrades piquen l'ullet als

braços de gitano i als tortells d'anís.
Allà, al començament del mes de juliol,
és on he decidit passar un parell de

dies, caminant lentament pels carrers
costeruts, abans d'agafar un funicular
estret que em porta mentalment a Montmartre

i un ascensor que copia, en versió de vidre,
el cloquer de la capital cerdana que presumeix
de lluitar per l'alliberament dels presos polítics.

I si m'hi quedés?, em direu. Tsss, ja sabeu que els
llocs estimats viuen a dintre meu i que el meu cor
no deixa de vibrar en espera de tornar-hi algun dia.

***

Ce n'est plus une ligne sanglante
que cette frontière. L'austère
bâtisse de la douane ne domine plus

la rivière glacée. On l'a remplacée
par une charmante pâtisserie où les
tuiles sucrées font de l'œil aux

gâteaux roulés et aux tourteaux à l'anis.
C'est là, au début du mois de juillet,
que j'ai décidé de passer deux ou trois

jours, à marcher lentement dans les rues
escarpées, avant de prendre un funiculaire
étroit qui me conduit mentalement à Montmartre

et un ascenseur qui copie, en version de verre,
le clocher du chef-lieu de la Cerdagne qui est fier
de lutter pour la libération des prisonniers politiques.

Et si j'y restais? me direz-vous. Tssst, vous savez bien
que les lieux que j'aime vivent en moi et que mon cœur
ne cesse de vibrer dans l'espoir d'y revenir un jour.