dimanche 17 novembre 2019

Llengües / Langues

No coneixes la meva llengua,
si bé l'endevines, olorant-me
la veu.

Del cor no conec la teva llengua,
mancada d'escriptura, plena de sons
rodons i vius.

Me'n mostraràs la cursa inesperada,
et guiaré pels versos breus del meu
recorregut illenc.

Xerrarem i callarem. Ens mirarem als ulls.
Les nostres pells, en silenci, les parlaran.
I sobre el llibre obert, plegats, ens dormirem. 

***

Tu ne connais pas ma langue,
quoique tu la devines, en me flairant
la voix.

Du cœur je ne connais pas ta langue,
dépourvue d'écriture, emplie de sons
ronds et vivants.

Tu m'en montreras la course inattendue,
je te guiderai parmi les vers brefs
de mon parcours îlien.

Nous nous tairons et nous parlerons. Nous nous regarderons
dans les yeux. Nos peaux, en silence, les parleront.
Et sur le livre ouvert, ensemble, nous endormirons.