mardi 2 juin 2020

Pinsà / Pinson

Del pinsà no conec la volada,
ni el cant ni els colors, si bé
els estic descobrint, pàgina rere

pàgina. Només conec les paraules
que li deia l'àvia a la mare quan
era joveneta. «Sembles un pinsà!»

Una ditada de mel nostàlgica i la
tendresa d'una mare per la filla
petita. No necessitava saber res

més. La mare era un pinsà i m'anava
guiant pels carrers plujosos del gran
port del Nord. I m'ha fet poeta pinsador.

***

Du pinson, je ne connais pas le vol,
ni le chant ni les couleurs, bien que
je les découvre, page à page. 

Je ne connais que les mots que ma grand-mère 
disait à ma mère quand elle était toute jeune. 
«On dirait un pinson !»

Un baume au cœur nostalgique et la
tendresse d'une mère pour sa fille
cadette. Je n'avais pas besoin d'en savoir

davantage. Ma mère était un pinson et elle me
guidait dans les rues pluvieuses du grand
port du Nord. Et elle a fait de moi un poète pinseur.