samedi 16 mai 2020

Verd paradís / Vert paradis

Al Lluc Bonet

No para de ploure.
«Les flors han quallat»,
em diu un amic car.

Ja li veig els sols
rodons de groc tendre,
a l'hivern quan em rep

a ca seva. Cafè calent,
un bocinet de torró i
converses cultes.

Per passar els mesos que
me'n separen, m'he guardat
a la nevera dues aranges.

I quan m'abandona l'esperança,
obro el calaix glaçat i me les
miro com a símbol del món etern.

***

Il ne cesse de pleuvoir.
«Les fleurs s'annoncent bien»,
me dit un ami cher.

Je vois ses soleils
ronds au jaune tendre,
en hiver, quand il me reçoit

chez lui. Café chaud,
un petit morceau de touron et
conversations cultivées.

Pour passer les mois qui
m'en séparent, j'ai gardé
au réfrigérateur deux pamplemousses.

Et quand l'espoir m'abandonne,
j'ouvre le tiroir glacé et je les

regarde comme un symbole du monde éternel.