samedi 16 mai 2020

Boutons d'or / Ranuncles arrossegats

Sable ou poudre précieuse ?
Le bouton d'or est gras sous
les doigts qui le pincent

et s'en enivrent. J'ai sept 
ans et j'apprends le monde
dans les pages du Larousse

des Débutants et les rumeurs
des adultes. Si le beurre est
si jaune, c'est qu'au printemps,

les bêtes en transhumance se gavent
de boutons d'or des prés. Penché
sur mon bol d'Ovomaltine, lentement,

je tartine ma tranche d'une épaisse
couche de beurre bien pâle à mes yeux.
Vile poudre ou sable précieux ?

***


Sorra o polsim preciós?
El ranuncle arrossegat és gras sota
els dits que el pessiguen

i se n'emborratxen. Tinc
set anys i m'aprenc el món
a les pàgines del diccionari
Larousse infantil i els rumors
dels adults. Si la mantega de llet
és tan groga, és que a la primavera

el bestiar transhumant s'afarta
de ranuncles arrossegats. Inclinat
sobre el bol de Cola Cao, a poc a poc,

unto la meva llesca amb una espessa
capa de mantega molt pàl·lid als meus ulls.
Vil polsim o arena preciosa?