samedi 11 octobre 2014

Cafè per a tots / Café pour tous

Mai m'ha agradat aquesta expressió
desvirtuada per uns autèntics feixistes
disfressats de demòcrates. M'estimo millor

el cafè per a cadascú. I, encara més, el tast
que en conserven la llengua i els llavis
desprès de beure'l. S'aboleix el temps, reviu

el passat amb l'amada, real o imaginari. Miro
la tassa al costat meu, buida amb traces lleugeres,
en assaboreixo el tast i et trobo a faltar.

***

Je n'ai jamais aimé cette expression
dénaturée par d'authentiques fascistes
déguisés en démocrates. Je lui préfère

celle du café pour chacun. Et, encore plus, le goût
que conservent la langue et les lèvres
après l'avoir bu. Le temps s'abolit, le passé

avec l'être aimé revit, qu'il soit réel ou imaginaire.
Je regarde la tasse à côté de moi, vide avec de légères traces,
j'en savoure le goût. Tu me manques.