dimanche 12 octobre 2014

Dues imatges, un mateix amor / Deux images, un même amour

a mon pare

El teu pare fa anys, el meu pateix
molt. El teu et somriu més enllà de
la distància, el meu em parla a l'orella.

Quant d'amor en dues persones tan distintes,
no sé res d'ells. Del teu pare, sembla normal.
Del meu, en canvi, és increïble. Mai ens hem dit

que ens estimàvem. O tan poques vegades, i en
veu baixa. Fa mesos que el començo a conèixer.
Per fi. I se m'obren uns mons dolços i profunds.

***

à mon père

C'est l'anniversaire de ton père, le mien souffre
beaucoup. Le tien te sourit par delà 
la distance, le mien me parle à l'oreille.

Que d'amour en deux êtres si différents,
je ne sais rien d'eux. De ton père, cela semble normal.
Du mien, par contre, c'est  incroyable. On ne s'est jamais dit

qu'on s'aimait. Ou si peu souvent, et à voix basse.
Ça fait des mois que je commence à le connaître.
Enfin. Et voici que s'ouvrent à moi des mondes doux et profonds.