vendredi 10 octobre 2014

Rere el taulell / Derrière le comptoir

Espai prohibit
als clients,
m'hi moc com
a casa.

Tinc divuit mesos
i m'agafa mon avi
sense deixar de
somriure'm.

Al taulell, una
punta de cigar,
un Voltigeur
vert

mig mastegat. Ens
sentim orgullosos,
tenim tot el temps
del món.

Han passat anys, molts,
mai massa, i no
recordo l'olor ni el tast
dels Voltigeurs

fumats. Tancaren el cafè
Continental. N'hi obriren
un altre amb el nom de
la Pau.

Hi aní, m'hi avorrí, una
vegada, dues ; després deixí
d'anar-hi. Quant et trobo
a faltar, mon avi!

***

Espace interdit
aux clients,
je m'y déplace
comme chez moi.

J'ai dix-huit mois
et mon pépé me tient
sans cesser de
me sourire.

Sur le comptoir, le 
bout d'un cigare,
un Voltigeur
vert

mâchouillé. Nous
sommes fiers,
nous avons le temps
devant nous.

Des années ont passé, beaucoup,
jamais trop, et 
je ne me rappelle ni l'odeur ni le goût
des Voltigeurs

fumés. On a fermé le café
Continental. On en a ouvert
un autre du nom de
la Paix.

J'y suis allé. Je m'y suis ennuyé, une
fois, deux fois ; puis j'ai cessé
d'y aller. Ah, comme tu me manques,
Pépé !