lundi 20 octobre 2014

Tornar a la llengua estimada / Revenir à la langue aimée

M'agrada passar hores escrivint
en francès, ma llengua materna,
on visc i treballo, estimo i dormo.

Algunes vegades m'hi obligo, demorant
l'hora de tornar a mon estimada, aquella
llengua que m'he feta amb manlleus

de veus que sempre m'acompanyen. M'hi
trobo amb l'avi Quicus i el conco
Gumersind. Xerrem més enllà de la mort

que, cruel, un dia, me'ls va robar.

***

J'aime passer des heures à écrire
en français, ma langue maternelle,
où je vis et travaille,  j'aime et je dors.

Parfois, je m'y contrains, retardant
l'heure de revenir à mon aimée, cette
langue que je me suis faite avec des emprunts

de voix qui toujours m'accompagnent. J'y
retrouve mon grand-père François et mon grand-oncle
Gumersind. Nous conversons au-delà de la mort

qui, cruelle, un jour me les ravit.