jeudi 27 novembre 2014

Diccionaris / Dictionnaires

Sempre m'han agradat els diccionaris.
Me'n comprí molts, de tota forma i tota
mida, fins i tot un dia me'n robí un
i ploraren mos pares.

A l'esquerra de la taula, dormint en uns
prestatges, em vetllen els deu volums de
l'Alcover vermell i, al dessota, els vint
del vell Littré blanc i morat.


Si bé els ensumo sovint, com per donar-me
força, ja no els faig servir. Els fullejo
a l'ordinador. En compte de pàgines senceres
són articles dispars que del món m'ofereixen

un calidoscopi viu.

***

J'ai toujours aimé les dictionnaires.
Je m'en suis acheté beaucoup, de toute forme et de toute
taille, et même, un jour, j'en ai volé un
et mes parents pleurèrent.

À gauche de la table, dormant sur
l'étagère, me veillent les dix volumes de
l'Alcover rouge et, dessous, les vingt
du vieux Littré blanc et violet.

S'il est vrai que je les hume souvent, comme pour en prendre
force, je ne m'en sers plus. Je les feuillette
sur mon ordinateur. En lieu et place de pages entières,
ce sont des articles  dissemblables qui du monde m'offrent 

un kaléidoscope vivant.