mercredi 19 novembre 2014

Geografia sentimental / Géographie sentimentale

No conec el camp ni la muntanya,
no sé el nom dels arbres ni de
les pedres de color. M'extravio

pels camins clars i càlids. La
meva geografia és feta de carrers
dins d'una ciutat amiga. Hi recordo

els passos passats, els petons, les
pors inexplicables. De dia com de dia
m'hi sento bé. Hi torno, sovint, per

a retrobar el meu passat, saltejant
d'un lloc a l'altre, sense perdre mai
l'esma car la meva esma és la ciutat.

No pas qualsevol: la bona Barcelona.

***

Je ne connais ni la campagne ni la montagne,
je ne sais pas le nom des arbres ni celui des
pierres colorées. Je me perds

dans les chemins clairs et chauds. Ma
géographie est faite de rues
dans une ville amie. Je m'y rappelle

les pas passés, les baisers, les
peurs inexplicables. De jour comme de nuit
je m'y sens bien. J'y reviens, souvent, pour

retrouver mon passé, sautillant
d'un lieu à l'autre, sans jamais perdre
mon souffle car mon souffle c'est la ville.

Et pas n'importe laquelle : la bonne Barcelone.