jeudi 6 novembre 2014

Per què escric? / Pourquoi écris-je ?

No ho sabria dir.
Escric poc, ràpid,
sovint. Una imatge,

un somriure, la mirada
del petit Martí escoltant
les meves històries sense

entendre-les -de moment -.
Escric somrient, sempre,
fins i tot quan parlo de

coses tràgiques. Dia rere 
dia, m'impressiona aquesta
alquímia petita que en un tres

i no res transforma la imatge
en paraula i la paraula en 
caràcters teclejats. No, no

sé per què escric, però el que
voldria saber és com em llegiu
quan els meus mots us freguen

la mirada.

***

Je ne saurais le dire.
J'écris peu, vite,
souvent. Une image,

un sourire, le regard 
de mon petit Martí écoutant
mes histoires

sans les comprendre - pour le moment -.
J'écris en souriant, toujours,
même quand je parle de

choses tragiques. Jour après 
jour, je suis impressionné
par cette petite alchimie qui, en

un clin d'œil, transforme l'image
en parole et la parole en
caractères frappés. Non, non

je ne sais pas pourquoi j'écris, mais ce que
je voudrais savoir, c'est comment, vous, vous me lisez
quand mes mots frôlent

votre regard.