dimanche 31 mai 2015

Una flor pels aniversaris / Une fleur pour les anniversaires

El pare, el germà i el fill
feien anys ahir. Érem sentats
a la taula del saló davant del
finestral de llum pàl·lida,

quan vaig rebre, de cop i volta,
a la finestreta del mòbil, un regal,
més valuós que la rosada del matí:

un liri gegant. Me'l presentava amb
un somriure de mil mons el petit Ramon,
ja no tan menut y sempre tan afectuós,

que ara mateix, si s'estigués a França,
a la seva mare tan estimada, li desitjaria
amb tot el seu cor un feliç dia de la mare!

***

C'était hier l'anniversaire de mon père,
de mon frère et de l'un de mes fils. 
Nous étions attablés au salon devant
la baie de lumière pâle.

quand je reçus, soudain,
sur l'écran de mon portable, un présent
plus précieux que la rosée du matin :

un lys géant qui m'était présenté avec
un large sourire par le petit Ramon,
plus si petit et toujours aussi affectueux.

En cette même heure, s'il résidait en France,
il souhaiterait à sa mère adorée,
de tout son cœur, une joyeuse fête des mères.